6. 9. 2015 12:15 - Vzdělávání - komerční příloha
Jak používat Google Analytics a Google Adwords? Co je to content marketing? Jak přilákat lidi na svůj web? Nejen na to přinesly odpovědi semináře specialistů z agentury MarketUP, které se v červnu konaly na Vysoké škole ekonomie a managementu (VŠEM) v rámci Měsíce online marketingu.
Online marketing je oblast, která se dnes řadí k nejatraktivnějším oborům. Každý student, který se o tento obor zajímá, se v červnu na Vysoké škole ekonomie a managementu mohl zúčastnit seminářů odborníků z MarketUP. Na VŠEM si uvědomují, že pro studenty jsou důležité především zkušenosti z praxe a že výuka marketingu se neomezuje pouze na jeho základy, ale je třeba jít více do hloubky a sledovat aktuální trendy, kdy budoucnost marketingu leží právě ve světě on-line.
Online marketingová agentura MarketUP na trhu existuje od roku 2010 a za dobu své existence má na účtě řadu úspěšných projektů. Pro své klienty navrhuje a realizuje digitální strategie a kampaně. Ve svém portfoliu má klienty, jako jsou Hamé, Sconto nábytek, Adidas, Sephora, Česká basketbalová federace, Bageterie Boulevard a mnoho dalších.
Nejrychleji rostoucí partner Googlu v CEE
MarketUP neslaví úspěch pouze v Čechách, ale též na mezinárodním poli. Tato digitální agentura byla v roce 2015 společností Google vyhlášena jako jeden ze tří nejrychleji rostoucích partnerů ve střední a východní Evropě. Čemu MarketUP za takový úspěch vděčí? „Je to o lidech a znalostech. Již z minulosti máme dlouholeté zkušenosti na poli IT technologií, prodeje, marketingu a řízení maloobchodních sítí. A naši specialisté jsou absolventy vysokých škol zaměřených na ekonomii, online marketing, mediální komunikaci a nové technologie. Těmto pro nás důležitým oblastem se tak věnují již od dob studií,“ říká Managing Partner MarketUP Miroslav Král.
Vzhůru do online
Tým společnosti MarketUP tvoří kvalifikovaní odborníci, kteří disponují řadou certifikací Google, absolvují pravidelně školení novinek v reklamních systémech Facebook, Seznam, Adform a dalších, realizují desítky kampaní pro B2C a B2B klienty a neustále se vzdělávají ve všech oblastech online marketingu. A právě to je hlavním důvodem, proč byli osloveni, aby na VŠEM v rámci Měsíce online marketingu uspořádali několik seminářů.
Studenti se mohli přihlásit na celkem čtyři setkání se specialisty z MarketUP, která byla zaměřena na následující témata – trendy v online marketingu, kampaně v Google Adwords, webová analytika s Google Analytics a content marketing. Zájem studentů byl velký o všechny čtyři semináře. Jak probíhaly a co se na nich studenti dozvěděli?
Zdokonalující se reklamní nástroje
Na prvním semináři věnovanému trendům v online marketingu vystoupil Managing Partner MarketUP Tomáš Ševčík. Studenty seznámil s aktuálními reklamními nástroji online marketingu, které se neustále zdokonalují a rozvíjejí takovým sprinterským tempem, až se doslova mění marketérům pod rukama. Ti se tak musí pořád učit novým věcem.
Ze semináře vyplynulo, že pomocí online marketingu se dá velmi dobře cílit na konkrétní skupiny lidí a nabízet jim ty produkty a služby, které na internetu sami vyhledávají. Různé typy reklam lze totiž v online prostředí umísťovat přesně na ta místa, kde se cílové skupiny pohybují.
Lidé na váš web sami nepřijdou
Tomáš Ševčík se zabýval i problematikou webových stránek, které přirovnal k výkladní skříni obchodů. Každý majitel webu by se tak měl rozhodnout, jaký cíl mají jeho webové stránky plnit – zda prodávat produkty a služby, či pouze informovat apod. Základem je přehledný web s jasným a aktuálním obsahem. Tomáš Ševčík představil i jednotlivé způsoby online reklamy, pomocí nichž lze zákazníky na web přivést, např. PPC textové reklamy ve vyhledávání a kontextových sítích, bannerovou reklamu či využití videí a sociálních sítí.
Vytvořte si vlastní kampaň v Google Adwords
Workshop Project Managera MarketUP Martina Čápa byl zaměřen na používání nástroje Google Adwords. Studenti VŠEM se dozvěděli o možnostech sestavování reklamních kampaní v tomto systému, o jeho výborných výsledcích v oblasti výkonnostního marketingu a skvělých možnostech cílení na konkrétní skupiny lidí, ať již podle jejich lokality, chování, zájmů apod.
Na závěr workshopu Martin Čáp pro posluchače připravil úkol – tvorbu konkrétní kampaně, takže si publikum mohlo vytvořit svou vlastní kampaň ve vyhledávání Google a poznat tak prostředí nástroje Google Adwords na vlastní kůži. „Doufám, že studenti z workshopu odcházeli obohaceni o mnoho nových informací a natěšeni na další práci s Google Adwords,“ hodnotí workshop Martin Čáp.
Analýza webů a e-shopů
Systém pro internetovou analytiku Google Analytics. Přesně to bylo tématem třetího workshopu, ve kterém se hlavního slova chopil Project Manager MarketUP Matouš Ledvina. Úvod přednášky představil tento nástroj, který umožňuje vlastníkům webu či e-shopu získávat podrobná data o jeho uživatelích – nástroj sleduje aktuální i historickou návštěvnost webových stránek, chování uživatelů na webu, místa, odkud na něj přicházejí apod. Díky Google Analytics tak můžete zodpovědět velké množství marketingových otázek a dělat strategická rozhodnutí, přičemž optimalizace multikanálových online kampaní je bez dat z Google Analytics naprosto nemyslitelná.
Po úvodním představení přišel čas vyzkoušet si práci v Google Analytics na několika příkladech a zanalyzovat informace, které lze z naměřených dat vyčíst. Poslední praktická část semináře se věnovala řešení některých konkrétních problémů, jako jsou např. sledování trendů v e-commerce, podrobné vyhodnocování dopadu SEO aktivit nebo získávání dat pomocí pokročilého členění. Právě s těmi totiž může člověk v Google Analytics při sledování provozu a výkonu webu přijít velmi často do styku.
Jak vytvářet efektivní strategický obsah?
Seminář Project Managera a obsahového stratéga MarketUP Martina Pešky o content marketingu poodhalil možnosti práce s obsahem na internetu, jakým jsou texty, obrázky, videa, aplikace apod. Pokud nevíte, co si pod pojmem content marketing představit, podle Martina Pešky jde o jakýkoliv strategicky tvořený obsah, jehož cílem je oslovit stávající i potenciální zákazníky a přimět je k akci, kterou firmy chtějí. Tento obsah přitom musí přinášet výsledky, které se dají sledovat a měřit, což lze v online prostředí nad výsost dobře. Do content marketingu lze zahrnout např. i public relations, které značkám pomáhá posilovat vztah s veřejností a vytvářet k nim důvěru.
Martin Peška dále zdůraznil, že každý člověk se zajímá primárně o sebe a nikoli o produkt. To by si firmy měly uvědomit a mít nastavený jasný a originální tón komunikace, aby zákazníky dokázaly skutečně zaujmout.
Vysoká škola ekonomie a managementu (www.vsem.cz) se stala součástí českého vysokého školství na základě státního souhlasu uděleného Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR v říjnu roku 2001. Svým studentům nabízí bakalářské (Bc.), magisterské (Ing./MBA) a doktorandské (Ph.D.) studijní programy vestudijních oborech Podniková ekonomika, Komunikace a lidské zdroje, Marketing, Management firem. VŠEM dále poskytuje programy celoživotního vzdělávání i specializované profesní kurzy, MOOC a profesní vzdělávání. Kromě české akreditace MŠMTVŠEM získala navíc akreditaci Accreditation Council for Business Schools and Programs (ACBSP).
Zdroje: Vlastní